torsdag 16 december 2010

nu närmar det sig jul....

 Elsie och Thomas fick sköta pepparkaksbaket i år. Det märktes att Elsie har lekt mycket med lera för att baka pepparkakor gick som en dans.Undertiden som de bakade gjorde jag Lussekatter.
 Nu i torsdags var det julavslutning på gympan. Alla barn var utklädda till pepparkaksgubbar/gummor eller tomtar. Visst är Elsie fin i sin klänning, vår lilla pepparkaksgumma :-) stor puss älsklingen
 Samling på mattan med den alldeles perfekta ledaren Majken som är en pensionerad förskollärare kan det bli bättre...
 Farmor Dagny var med och hjälpte till på gympan. Vi alla 3 uppskattade mycket att hon var med.
 Tomten var även här. Barnen fick varsin chokladtomte och en clementin, verkligen jättesnällt. Elsie kände sig trygg då farmor följde med fram.

 I söndags var vi på glöggmys hos Jennie, Alexis o Léa. Det var verkligen jättetrevligt att träffa alla igen. Här är killigan samlad, från vänster Elof, Viktor, Sam.
" Sankta lucia", ja i måndags var det ju lucia och det firade vi på öppna förskolan i Kvidinge. Ingela hade fixat jättebra med fika bestående av tomtegröt, lussekatter mm. Mamma, pappa, Dagny och Thomas var också med. Finns en hel del filmat av detta firande. Förutom att fika, fick barnen gå i luciatåg och dansa kring granen, det tyckte Elsie var jättekul, hon tog täten i luciatåget.
I fredags fixade jag med lite egna blomsterarragemang. Meningen var att jag skulle haft detta på träffen med tjejklubben men eftersom Thomas fick kräksjukan dagen innan och Elsie sedan samma dag som träffen skulle varit fick jag ställa in och då stod jag ju med en hel drös blommor och annat pynt som var tvungen att fixa till och här är resultatet.

 okej detta var en parentes inte allt några blommor här eller hur. Men krubban som jag för övrigt har fått av min farmor står på sin plats med äkta sand från en Ö i Danmark.

 Här är även den nyinköpta ljusstaken som blev mycket fin i vårt stora fönster. //Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar