fredag 12 november 2010

Utvecklingen går framåt.

Det är så roligt med Elsie just nu för har hon lärt sig sjunga så hon gör inget annat än sjunger hela dagarna. Många av sångerna vi har sjungit för henne han hon lagrat och lagt på minnet för hon kan texten på otroligt många, jag är helt imponerad :-) Annat roligt som har hänt är att hon har blivit jätteförtjust i sin docka, hon måste ha med den överallt, då hon äter, ska åka bort, leka på rummet, då hon cyklar, när jag går ut med Elof i vagnen går hon ut med dockan i vagnen bredvid. Då jag ammar Elof ska ju givetvis dockan också ha mat så då lyfter Elsie på sin tröja och lägger till dockan så hon också kan äta, hur gulligt som helst. Igår då vi precis hade gått upp gick jag och satte Elof i matstolen för jag hade själv inte tagit på mig några kläder än, då skriker Elsie "Nej mamma, Elof mat" då hade hon koll på att jag skulle amma Elof först innan vi själva skulle äta frukost, för hon skulle ju givetvis ge dockan också innan, det var nog där skon klämde tror jag...

Elof har denna veckan blivit väldigt stadig med att sitta själv och det märks att han tycker det är kul för då ser han lite mer. Ikväll kunde han t.om sitta upp i badkaret och leka lite då vi badade honom och det var faktiskt  första gången, sen han föddes, som han inte skrek då vi badade honom, skönt....

 Jag lärde Elsie en ny lek i veckan, att låtsasfika. Det var väldigt uppskattat, nu fikar hon med sin docka och sina djur varje dag, riktigt kul att se.

 Elsie utklädd till räv på öppna förskolan i Kvidinge...
 Här är beviset, Elof sitter och leker själv i ringen på öppna i Kvidinge, kan inte fatta att han blivit så stor
En perfekt stutsmatta med handtag, den älskar Elsie att hoppa på när vi är på Öppna.

Nu är klockan snart åtta och barnen har sovit ett tag, nu blir det fredagsmys framför TV och bara koppla av puss och Kram från Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar