onsdag 4 augusti 2010

Egentid med pappa!

Idag var mamma, mormor och lillebror iväg på sta´n och shoppade. Jag fick stanna hemma med pappa... det brukar bli kul men jag visste inte vad som stod på schemat.

Men det började bra. Lekplatsen vid Perslund i Åstorp var väldans skoj. Jag kunde springa och leka själv utan att pappa behövde följa med överallt. Kolla vilka bra lekställnigar det fanns:





Att åka rutschbana själv tycker jag är kul. Jag kan hålla på i evigheter!



Passade på att kela med björnen med som fanns där.


Man blir ju hungrig av att leka så vi fick åka till Familia och äta. Mat tycker jag är gott för det mesta men dagens mat var bara sådär. Korven gick ner men inte riset.... 



Sen blev det tråkigt. Pappa skulle handla mat på Maxi... det tråkiga är att man bara får sitta i vagnen och inte röra något. Hade varit roligare att kasta ner lite kex och frukt på golven och se hur pappa blir mer och mer irriterad och arg. Men som tur är så är jag oftast snäll på Maxi, för om man är det så får man ju äta banan under tiden som pappa handlar.

På vägen hem var jag trött men jag ville inte sova i bilen. Jag tvingade ut pappa med vagnen istället så jag kunde sova i den. Pappa verkade inte ha något emot detta men såklart vet jag inte så bra då jag somnade väldigt snabbt.

När jag vaknade tog det inte lång tid förrän mamma, mormor och lillebror kom hem. Det var kul att se dem igen. Man saknar lätt sin familj när inte alla är samlade. 

Grillat till kvällsmat, lite Musse Pigg och sedan var det dags för mig att sova. Och som vanligt gillar jag att retas med pappa så att jag inte somnar direkt utan jag vill ju vara uppe så länge som möjligt. Det är kul att se hur mycket man kan göra innan pappa säger ifrån.

Sov gott allihopa!
Kram Elsie

PS Längtar redan till imorgon då jag kan gå till mammas och pappas rum och väcka dem, för jag vill ju leka mer imorgon, så fort som möjligt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar