söndag 3 oktober 2010

Åter arbete! efter 7 mån föräldrarledighet

Imorgon börjar jag på allvar att börja jobba igen efter en fantastisk trevlig föräldrarledighet som varade i 7 mån.

På denna tiden har det hänt väldigt mycket och det känns lite overkligt att man faktiskt har ett jobb att återgå till.
Men tyvärr är världen styrd av pengar vilket påverkar även vårt liv så jag får börja att jobba igen och se till att försöka få in lite pengar att stoppa i hålen som blivit av ledigheten.

Jag har tjuvstartade lite under september genom att hoppa in någon dag i veckan och tror det eller ej men det verkar som att det finns lite jobb kvar till mig och att kollegorna till och med kom ihåg mig och såg fram emot att jag skulle börja igen. Det känns så klart kul att man är välkommen tillbaka. Men jag kommer sakna alla aktiviteter som jag gjort med barnen under veckorna och framförallt att kunna fika med gott kaffe och fikabröd mitt i veckan och bara njuta av tillvaron utan att tänka på jobb.

Nä om jag hade fått bestämma så skulle jag kunna vara hemma några år till och bara vara med familjen för det är nog det bästa som finns, att umgås med fru och barn och bara göra det som känns kul för dagen: Babysim, skogs-knytte, gympa, öppna förskolor och kyrkis, träffa andra kompisar till Elsie och Elof mm mm. Det är bara att gratulera frun som har möjligheten att vara hemma ett år till.

Jag ser dock fram emot att jobba igen och försöka få arbetsliv och familjeliv att harmonisera. Det är ett uppdrag som kommer att vara svårt att genomföra men för min och min familjs skulle så måste det fungera.

Så, imorgon är det iväg till jobbet och sätta fart på hjärnan och tangentbordet...

//Thomas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar