måndag 18 oktober 2010

Att bara var 3

Det har nu gått drygt 2 veckor sedan Thomas började jobba. Det är en stor omställning för oss alla men det går över förväntan med barnen. Elsie har anpassat sig ganska bra, fråga efter pappa flera gånger varje dag men accepterar att han jobbar. Det som är jobbigast för henne är när vi är iväg på någon verksamhet tror jag, för då måste jag ju bära Elof och Elsie har ingen famn att bli buren i just då. Lite blyg som hon är i början då vi kommer någonstans hade hon nog önskat att pappa var med, men givetvis är mitt knä stort nog för två:-)

Jag försöker verkligen njuta av att vara hemma, för vipps så är tiden förbi och det är dags att börja jobba igen. Som jag känner nu trivs jag väldigt bra med att vara hemma och skulle kunna vara det ett bra tag till framöver om jag hade fått bestämma. Skillnaden med att vara hemma nu mot innan Thomas gick hem, är att man har sällskap på ett annat sätt nu när Elsie har blivit större, man har någon att prata med (och bråka med ibland)så dagarna blir lite mer varierade...//Anna

Att leka inne på Elofs rum är kul...

Lillkillen har redan blivit så stor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar