måndag 18 oktober 2010

Elof hos doktorn

Idag har jag varit med Elof hos doktorn för första gången. Han har varit lite förkyld i mer än 2 veckor men det har inte blivit mer av det förrän i fredags. Då började han rossla riktigt och då han hostade hördes det nästan som lite krupphosta, usch obehagligt. Eftersom han inte är mer än 5 månader kände jag att jag ville kolla upp honom hos doktorn. Han lyssnade på honom och mycket riktigt var det en del slem som satt så vi fick lite medicin som ska hjälpa mot det. Stackars liten bebis. Elsie fick ju såklart också hänga med till doktorn. Jag  hade pratat med henne innan om att doktorn kommer lyssna på Elof och undersöka honom lite så hon visste, men ändå blev hon jätteledsen när vi väl var där "mamma, ojje" hon tyckte inte om att doktorn skulle röra honom. Snacka om överbeskyddande storasyster redan, nå, rätt gulligt faktiskt....doktorn förstod ingenting det var ju inte henne han skulle undersöka och Elof var tyst och snäll som vanligt. Nu sussar båda barnen gott och jag hoppas och ber att det blir så hela natten, för det var längesen sist...//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar