torsdag 9 juni 2016

Borstahusen en snabb visit

Kalendern visade långhelg med nationaldagen en måndag?  Vad gör man då? Självklart måste man ut med husbilen. Den ska få kämpa mycket nu när den väl är införskaffad.

Fast någon långhelg med husbilen blev det till slut inte, vi hade inte riktigt bestämt oss för hur länge vi skulle vara borta. Men en natt blev det i Borstahusen på deras nya camping. Nära och bra både hemifrån och till dem som vi var bortbjudna till på söndagseftermiddagen. Man behöver inte alltid köra så långt för att uppleva semesterkänsla kan jag numera påstå.

Borstahusens camping var som utlovat på deras hemsida väldigt bra och nytt med fina servicehus. Dock fick vi en ganska liten campingplats till husbilen men det verkade alla andra platser med vara som antagligen var avsedda för oss som bara låg en eller två nätter. Men det funkade bra.

På vägen ner åkte vi inom trafikkontrollplatsen på E6 söder om Helsingborg för att väga husbilen nu när den var hyfsat packad med utrustning och kläder mm. Jag hoppas att vågen inte stämde för vi hade lite för mycket vikt och än är vi inte klara med utrustningen på bilen. Cykelställ ska  på och 3 cyklar till ska inkluderas i packningen framöver. Men samtidigt hade vi rätt mycket vatten på bilen som är lite onödigt att ha när man kör iväg. Men vi får nog fundera lite  på hur man packar smartast för att inte få övervikt eller inte för mycket övervikt. Känns lite som omöjligt att inte ha övervikt men vi får se...

Väl framme var det så fort som möjligt ner till stranden då det var väldigt varmt denna lördag som vi åkte ner. Stranden visade sig vara väldigt bra och det var långgrunt med varmt vatten... Barnen lekte på och vi vuxna försökte ta det lugnt i solstolen så länge det gick tills barnen ville att vi med skulle vara aktiva i diverse lekar. Men det heter väl att man blir jämnar brun om man rör på sig...

Stranden vid Borstahusen camping

Efter stranden blev det kvällsmat vid husbilen. Givetvis grillade vi på den grill som köptes in på Gekås. Om ni sett Kjell från Ullaredsprogrammet på kanal 5 så vet ni vilken grill jag har...

Senare på kvällen kom farmor och farfar till barnen och vi spelade minigolf på deras bana som var en väldigt trevlig "äventyrs" minigolfbana. Lite dyrt tyckte vi dock men minigolf tillhör på något sätt semester och camping för vår del. Det har blivit lite rundor på våra utlandssemestrar med och barnen gillar det skarpt, framförallt sonen som är 6 år nu som bara måste spela minigolf när han ser en bana.

Kvällen avslutades med kvällsfika ut på småtimmarna och barnen kröp upp i sina sängar medan vi vuxna var ute och pratade en stund till på kvällen. Hög mysfaktor för alla involverade denna eftermiddag och kväll.

Kvällsbild 1 över vår plats

Kvällsbild 2 över vår plats

Natten som gick försökte jag sova så gott jag kunde. men det är lite hårda madrasser och det var en väldans massa fåglar som skulle kvittra tidigt på morgonen... öronproppar och en extra bäddmadrass är nu införskaffade till nästa resa :-)