måndag 20 juli 2015

Beach 2015 är försenat som tur är... träning med Insanity Workout med Shaun T

Som de flesta andra "pojkar" så har jag hållit på med mycket sporter under min uppväxt. Fotboll, tennis, bordtennis, volleyboll, basket, golf mm. I vuxen ålder så har det mest blivit golf. Men när man inte hinner med golfen så måste träningen bestå av något annat.

För något år sedan drygt blev jag introducerad till Insanity workout. En träningsmetod som man gör hemma framför TV, Ipad eller dator där man bara använder kroppen som träningsredskap. Finns lite olika träningsprogram/serier som man kan köra men de består av 8 veckors träning, 6 pass i veckan och 1 vilodag. Det är högintensiv pulsträning och styrka med svettgaranti och resultatgaranti så länge man hela tiden gör sitt bästa.



Första 8 veckors rundan jag körde för drygt ett år sedan gick midjemåttet ner 11 cm! Sedan dess har jag försökt att hålla igång men inte lika intensivt förrän fram till i år och maj månad så jag började med ett nytt 8 veckors program där jag hann med 7 veckor innan jag fick ta ett break för en semesterresa med familjen. Men nu är jag igång igen och ska slutföra den 8e veckan tänkte jag.

Resultat denna gången är inte lika imponerande men från första rundan hade jag gått ner 11 cm varav jag gått upp 3-4 cm igen och dessa 3-4 cm är numera borta igen och där är mer att ta av.

För er som vill se resultat av träning så kan jag rekommendera Insanity workout med Shaun T som personlig tränare på skärmen! Sjukt jobbigt men bra resultat som sagt.
Det finns även loggningsappar som man kan ladda ner för att föra ner sina resultat av träningen. Finns såklart även förslag till hur man ska äta mm för att få bästa resultat av träningen, men det är inget som jag följer... det ända jag följer är att dricka "revovery drink" efter träningen som tar bort träningsverk och hjälper kroppen att återhämta sig snabbare. Och tro det eller ej, men Kalvin chokladdryck innehåller alla de ingredienser som den föreslagna träningsdrickan som föreslås av de som ligger bakom Insanity programmen... så det kör jag med och det fungerar hur bra som helst.


Här i kvarteret där jag bor... är vi några grannar som håller på med denna träningsform och det är rätt kul att inspireras och peppas av varandras resultat och gnata lite på varandra när man inte sköter sig... ett tips till er som vill böra. börja med några andra så att man kan hjälpas åt att peppa varandra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar