tisdag 21 juli 2015

Solfolie till pool gör sitt jobb

Skrev tidigare om min ovanmarkspool i följande inlägg där jag även skrev om nyinköpt solfolie eller "bubbelplast" till poolen. 

Efter några dagars användning så verkar det som att det fungerar fint. Värmepumpen står mer stilla nu än tidigare, vilket känns bra. I detta sommarväder så värmer jag inte upp så mycket utan håller runt 25-26 grader och sedan får solen göra resten av jobbet ifall vi vill ha det varmare.

Så ett tips till er som tvekar om solfolie/bubbelplast till poolen är att införskaffa för att behålla värmen i poolen...

Köpte mitt på Rubinpool för en billig peng, färdigskuren till en oval pool trots att min pool är rektangulär. Men det fungerar fint. Lämnar lite öppningar i hörnorna så jag funderar på att beställa anpassad solfolie framöver.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar