torsdag 16 juli 2015

Ovanmarkspool modell större... Bestway 7.3x3.6m


Idag när solen tittat fram ordentligt har vi äntligen kunnat bada i vår ovanmarkspool igen.
Den är beställd från England via nätet då jag inte hittade någon återförsäljare i Sverige som sålde denna storlek. 

Anledning till ovanmarkspool? för att vi bor på ett berg... så att gräva ner och spränga bort berg kändes som en rätt stor kostnad... Så därav letade jag upp den största ovanmarkspoolen jag kunde hitta och beställde den till ett väldigt överkomligt pris ca 10 000kr inklusive frakt från England. (kan berätta mer om detta i annat inlägg)

Det är tredje säsongen denna poolen används och vi är väldigt nöjda med detta alternativ.



Bestway 7.3x3.6m


Till denna pool har jag införskaffat uppvärmning, ordentligt sandfilter och tillhörande pump som gör att poolunderhållet är väldigt enkelt. Dessutom har jag skaffat en robotpooldamsugare som sköter rengöringen av poolens botten och väggar galant. Inte den dyraste varianten utan mellandyr som fungerar perfekt i denna typen av pool.

Pooldammsugare modell mellanavancerad

Luft/vatten värmepump för uppvärmning av poolen

Sandfilter

Pump


Alla tillbehör till poolen; värme, filter, pump och dammsugare är inköpta på Rubinpool utanför Hyllinge. En liten men bra affär som har det mesta till pool till bra priser dessutom. 

Kommer säkerligen att lägga fler inlägg om ovanstående "prylar" som underlättar poollivet.

Idag var jag dessutom iväg och köpte Solfolie (bubbelplast) till poolen för att täcka över och på så sätt spara på uppvärmningskostnaden. Det sägs att det ska ge effekt att använda sådant. Tiden får väl utvisa detta. Men även detta köptes in på Rubinpool till ett bra pris 895kr. Visserligen till en oval pool, men som fungerade bra till denna poolen med.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar