torsdag 30 juli 2015

Besök hos kiropraktiker för behandling av ryggskott

I morse när jag vaknade var ryggen lite värre än igår då ryggskottet kom mitt i ett träningspass (se tidigare inlägg). Jagat tid hos kiropraktiker i morse och först tiden jag fick var imorgon kl1520. Så länge kände jag att jag inte kunde vänta så jag jagade vidare och fick ta i en annan som hade tid idag kl 1230 och jag kände att dagen var räddad. Fick tag i mina föräldrar som fick köra ut till mig och vara barnvakt och leka taxi till mig in till kiropraktikern. Behandling i 30 min, hem igen med samma föräldertaxi och nu har jag vilat och fikat. 
Tror att det känns något bättre i ryggen men ska in och få en ny behandling imorgon 0900. 
Enligt kiropraktikern så var jag såklart sned i ryggen och behandlingen bestod av små stötar på olika ställen längs med ryggen och nacken för att rätta till det sneda med ett speciellt verktyg som gav ifrån sig mjuka stötar, som ett litet slag med gummihammsre eller liknande. Aktiv kiropraktik heter denna kiropraktikers metod och jag hoppas att det hjälper mig fort...
   
Beskrivning av aktiv kiropraktik

 Nu ligger jag i utesoffan och vilar mig och passar på att blogga lite i väntan på att frun ska komma hem med nya värktabletter😔

Utesoffan på vårt ena trädäck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar