söndag 26 juli 2015

Utökad bostadsyta - vinden på garaget - fortsättning 1

Då har det gått någon vecka jag skrev första inlägget om projektet på garagevinden. Det har hänt en del sedan sist. Elen är dragen, förrådsväggar är uppe, allt är gipsat, spacklat och målat en gång.

Just nu ser det ut så här från dörringången. Direkt till vänster kommer det sättas upp dörrskjutsparti med tre dörrar med speglar i sig. I detta rum till vänster kommer vi använda som förråd till diverse bra att ha saker... plus lite vinterförvaring av saker som är ute på sommaren. Resten av rummet kommer att inredas på något sätt. Bäddsoffa, bord och tv + lite extra sängar för övernattande gäster är väl tänkt. 


I taket är det nu även gjorts hål till alla spotlights som skall sättas upp vilket vi hoppas kommer ge bra med ljus i hela rummet.
Gott om vanliga eluttag har vi sett till att få installerat så att detta inte ska bli några problem med framtida golvlampor och annat som behöver kopplas in. Uttag i varje hörn och mitten på långsidan på högra delen av rummet.




Golv kommer att läggas och vi har valt ett mörkt laminatgolv, valnötsbrunt av det mörkare slaget som vi hittat på Bauhaus. Får återkomma med bilder på detta när det är lagt. Men så här ser det ut:



Det ska bli kul att se slutresultatet och börja fylla rummet med lite möbler så att vi kan börja använda det.

Förmodligen kommer jag att använda detta till övningsrum med då jag vid de tillfällen som jag behöver öva trombon kan dra mig undan och göra det i lugn och ro där uppe.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar