fredag 31 juli 2015

Kiropraktiker vs spikmatta

Var idag på en andra behandling hos en kiropraktiker för att försöka lösa upp mitt ryggskott. Visst har det blivit bättre med ryggen men inte superbra. Men så pass bra att jag kan gå igen med viss smärta och så pass bra att jag kunde lägga mig på spikmattan igen och komma därifrån. Fick uppfinna ett nytt sätt att lägga mig på spikmattan...  Men jag kände att det var tvunget för att hjälpa till i läkningsprocessen, att få igång blodcirkulationen i de krämpande musklerna i ryggslutet. 
Kiropraktikern har hjälpt till att knacka koterna rätt så att jag har lika långa ben igen vilket jag tydligen inte hade tidigare. Men jag fick även förklarat för mig att ryggskottet är muskler som har gått in i försvarsläge så att jag inte skulle fortsätta att göra det som utlöste ryggskottet. Dvs musklerna sa ifrån att det fick vara nog. Så musklerna ska nu läka och efter att blivit inflammerade av ryggskottet och då tänkte jag att spikmattan kunde hjälpa till lite på traven. Och jaaaaa, det hjälper! Det hjälper massor och jag ligger nu på den för tredje gången idag och jag lan numera nästan gå normalt igen. 
Så 1-1 tycker jag just nu ställningen är mellan kiropraktiker och spikmattan. Tror att båda delar hjälper mig till en bättre rygg framöver😀
En tredje behandling är bokad till tisdag nästa vecka...tror det blir några rundor på spikmattan innan dess...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar