tisdag 22 september 2015

Dagens färdmedel... Och frukost på resande fot igen





Efter gårdagens tripp till Stockholm som även den innehöll ett kundbesök och sedan möte på Implemas huvudkontor så är det nu dags igen.

Dagen skall tillbringas på resande fot och i Trollhättan, där jag ska på ett nykundsbesök och prata SAP License management. Nördigt? Ja, men det är ett ganska hett område nu...

Var i valet och kvalet om man skulle köra eller om man skulle ta tåg. Till slut beslutade jag mig för att ta tåg då det är lite mer avslappnat att åka än att köra själv. Kommer missa lite tid på vägen hem och komma hem något senare än om jag hade kört, men frun ställde upp, som hon ofta gör och som jag är tacksam för när hon gör, och plockar upp barnen idag. Det var ju min hämtdag idag...

Så dagens färdmedel; PHEV till Helsingborg, SJ x2000, något typ av lokalt tåg från Goteborg till Trollhättan, och sedan Taxi sista biten.

Ja, ni förstår, SJ...

Frukost hann man inte med hemma, blev lite tidigt för det, så jag svängde inom en liten välkände kaffekedja och fixade lite frukost. Espresso House har ju för övrigt en alldeles förträfflig app för köp av fika som ofta är proppad med en massa erbjudande. Lätt att använda, lätt att fylla på pengar och ger dessutom 10% rabatt på allt man köper. Kan rekommenderas för alla fikasugna och kaffeälskare.

Innehållet i EH appen
Dagens frukost på X2000, allergiker som man är så fick jag ta med lite mackor hemmifrån... (ej med på bild;-))
Då bär det iväg 0643 och SJ var rätt så punktliga!


I eftermiddag blir det samma väg tillbaka så jag är lagom hemma till kvällsmat och nattning av barnen.
 
Ännu en dag i konsultlivets vardag...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar