söndag 20 september 2015

Ny vecka på gång... med en del resor planerade.

Ny vecka börjar nästa imorgon. Som vanligt börjar jag numera veckan att flyga till Stockholm som jag nu gjort i några år (se även följande inlägg om mitt yrke). Imorgon är det kundbesök för att prata SAP Underhållsavtal som sedan följs upp med chefsgruppsmöte på eftermiddagen för att planera innehållet på kommande företagsresa som går till Malaga senare i höst.

Resor har varit ett trevligt inslag och mindre trevligt inslag i yrket på Implema. Konferensresorna till New York, Dublin, Barcelona, Sitges mfl, diverse kursgårdar i Sverige är alla trevliga inslag... (kan säkert berätta mer om dessa framöver). Resorna till kunder som befinner sig i Östersund, förorter till Oslo eller Helsingfors, Reftele, Köping och andra mindre orter runt om i Sverige är väl de som är mindre roliga, men som är en del av vardagen som konsult. Kundmötet är viktigast tycker jag och ger mest energi tillbaka.

Denna vecka är det som sagt Stockholm måndag, Trollhättan tisdag och sedan Malmö onsdag. Alla dagsresor som mina resor oftast är numera vilket gör att familjen inte "drabbas" så mycket längre.

För 11 år sedan såg det annorlunda ut med 3-4 dagar borta från då, sambo, numera fru. Vi överlevde den perioden med som varade i ca 3 år med ständiga resor och veckopendlade (fast då utan barn...). Får ta mer om detta i andra inlägg...

Som vanligt flyger jag med Kullaflyg imorgon, enkelt, trevligt och god mat, sedan blir det bil i min trevliga PHEV på tisdag och onsdag.




Ha en trevlig arbetsvecka!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar