fredag 18 september 2015

PHEV på verksta´n igen...

...på Bilcirkeln i HBG. Jag har ju varit här förr med bilen...

Nu är det lister som ska bytas ut efter att jag har haft ett fladdrande ljud under hela sommaren. Man tror att det är lister på vänster framdörr som behöver bytas ut, vilket görs just nu...

Hoppas på att det kommer hjälpa då det har varit väldigt irriterande att köra omkring med fladdrande vindsus, speciellt när man körde upp till Stockholm och tillbaka igen i sommras...

Sitter och väntar på att bilen blir fixad i deras kundhörna och blogger lite...


 
 
Uppdatering em efter hämtat bilen:
 
Visade sig att när jag körde därifrån att ljudet inte försvunnit... ringa tillbaka, köra in på lunchen, ut och köra en tur med en mekaniker/tekniker. Visade sig att et inte alls hade något med listerna att göra utan railsen på taket som satt löst.
 
Så nu blir det en ny tid igen någongång framöver. Tror jag kommer tejpa med silvertejp så länge så att jag blir av med ljudet...
 
Ny bil, är inte alltid så bra...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar