fredag 18 september 2015

Födelsedag...hur gammal är man egentligen?

Igår fyllde man år igen. Hur mycket är alltid jobbigt att bli påmind om så jag brukar strunta i att fira min egen födelsedag numera. Fokus blir istället att fira dottern som fyller år veckan före mig, då blev det kalas såklart.

Men lite vill man väl ändå hitta på så till helgen blir det familjeaktivitet med bowling på Olympia bowling I Helsingborg. Första gången som barnen ska få bowla på riktigt. De har dock övat framför WII... men inte riktigt samma sak, men de känner I alla fall till vad det innebär att bowla och vad man ska göra. Fast de där bowlingskorna var ju inte så snygga tyckte dottern när vi googlade upp hur de brukar se ut...

Men igår, lite grattning på morgonen blev det trots allt med fina teckningar från barnen och lite  från frun. 


Sen jobb på kontoret i Helsingborg för att sedan hämta barnen vi 1600 och hem, laga mat och sedan vidare till repetitionen med Helsingborgs storband som hade sin höstuppstart igår.

När jag kom hem igår så stod det ett jätteblompaket vid dörren med, var från mina föräldrar som överraskat och kört upp blommor. Glömde att ta kort på dem....

Under dagen så blippade till lite övderallt med på FB, messanger, mail mm av vänner och bekanta som grattade på olika sätt. Alltid kul så klart. Vykortens tid är förbi sedan länge sedan...


Så, en vanlig torsdag helt enkelt.... med lite extra uppmärksamhet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar