tisdag 15 september 2015

Mathem.se - slippa ränna till matbutiken

Då var det dax att testa något nytt igen. Vi har under våren, sommaren och framför allt efter sommaren inte fått in några rutiner för handling av mat och planering av mat. Vi har kört med diverse matkassar som Linas och Citygross vilket fungerat de veckor som man får matkassen. Men de veckor som man inte får matkassen är det pust och stön och planering som inte håller.

Blev trött på det och insåg att vi måste göra något åt det. 

Efter lite googlande så hittade jag Mathem.se som jag sett köra omkring i våra kvarter under sommaren. Det visade sig att de både har matkassar och att man kan handla hem mat efter egen inköpslista. Siten har smarta funktioner gällande inköpslistor och att man kan köpa hem tillbehör till färdiga föreslagna recept med enkla knapptryckningar. Flexibelt att välja till och från det som kan behövas till receptet.

Blev helt såld på hur kundvänlig siten är och flexibiliteten i matkassar och egna inköp mm.

Igår tog jag tag i det och lyckades beställa abonnemang på deras barnkasse för 5 dgr.
Ikväll blir det beställning av övriga saker som behövs, som en veckohandling. Jag säger som deras reklamjingel på radion: "tänk att slippa allt stånk och stön" vilket låter som musik i mina öron.

Nu är det upp till bevis: kvalitet på varor, recepten, leveranstider och så klart totalkostnaden.

Jag räknar med att det kan bli lite dyrare än att åka att handla själv så klart, men å andra sidan är värdet av min tid rätt högt med att planera, stånka mm. Nu kan vi lugn och ro uppdatera inköpslistan när vi ser ett behov av inköp, sedan en gång i veckan eller oftare är det bara att trycka på "skicka" så kan grejorna komma hem dagen efter om man så vill.

Utvärdering kommer så klart. Men ser fram emot att slippa veckohandlingsplaneringsångesten. 

Nu PSG-MFF...som jag hinner att se istället för att planera mat och sticka och handla! Lite vardagslyx och lite ökad livskvalite, eller?

Någon som har erfarenhet av mathem att dela med sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar